[O1] Nie odpala - zakręci i zdycha

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    [O1] Nie odpala - zakręci i zdycha

    Zalałem do swojego nowo zakupionego 2.0 AQY olej mobil 10W40. Zbliżam się do pierwszego 1000km i delikatnie zauważam na bagnecie spalanie oleju z którego ów silnik słynie, zobaczę co będzie dalej i ile to spalanie wyniesie dokładnie. Szukam już ewentualnej alternatywy na następną wymianę. Mam dwóch kandydatów:
    1. Mobil 1 5W/50
    2. Orlen PLATINUM MAXPOWER SL/CF 5W/50

    Co o tych olejach sądzicie?
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [O1] Nie odpala - zakręci i zdycha

    Mam problem z moją Octavią.

    3 dni temu pojechałem samochodem na stację benzynową, do centrum handlowego po czym wróciłem do domu.

    Dziś miałem w planach jechać z rodziną do sklepu.

    Po przekręceniu kluczyka poczekałem aż zapalą się wszystkie kontrolki a następnie większość z nich zgaśnie. Przekręciłem kluczyk. Silnik zaskoczył na sekundę po czym zdechł. Kolejne próby przyniosły dokładnie taki sam efekt. Przy którymś odpaleniu zaświeciła też się pięciokrotnie kontrolka oleju oraz trzykrotnie był dźwięk "bim". Ale zapewne olej spłynął z czujnika i stąd ten problem. Po odczekaniu chwilę znów spróbowałem odpalić z podobnym efektem i znów po kilku próbach na chwilę pojawiła się kontrolka oleju.

    Sprawdziłem auto VAGiem podstawowo, jak potrafiłem.
    Błędów silnika brak.
    W zakładce immobilizer pojawiło mi się w "Nr. identyfikacyjny" (program Polski Vag 2.5): Bitte Adresse 17 eingeben.
    W zakładce "Błędy" nie było nic (zwykle gdy nie ma błędów jest info: "brak błędów" albo coś podobnego)

    Ogólnie wygląda to na coś z immobilizerem.
    Na razie odłączyłem akumulator aby zresetował się, jednak mało wierzę, że to pomoże.
    Na zegarach nie pojawia mi się ikonka klucza. Spróbowałem odpalać auto obydwoma kluczykami, z żadnym nie zadziałał...

    Myślałem, że może na stacji zatankowałem syfu - ale wtedy zupełnie by nie odpalił albo po odpaleniu strasznie telepał. U mnie chodzi przez tę sekundę idealnie gładko. Do tego zatankowałem 1/3 zbiornika, do pełna, reszta to paliwo z poprzednich tankowań.
    Do tego auto stoi w garażu pod budynkiem gdzie temperatura wynosi obecnie 15 stopni, więc na pewno też nie zmarzł, czynniki atmosferyczne nie mają na niego wpływu.


    Chciałem też spróbować rozbroić immobilizer zgodnie ze starym tematem endryu z 2007 roku:
    "Wprowadzenie kodu awaryjnego przy uszkodzonym imobilizerze

    -pokrętło ustawiania zegara obrócić w prawo równocześnie przez 1s. naciskajac przycisk kasowania przebiegu dziennego
    -zamiast wskazań licznika dziennego pojawią się 4-ry zera, z których pierwsze miga
    -za pomocą przycisku kasowania przebiegu dziennego nastawiamy potrzebną cyfrę
    -jeśli pokrętło nastawiania zegara obrócimy w prawo, zacznie migać następne zero itd.

    Kod zostanie zapamiętany, gdy równocześnie przekręcimy w prawo pokrętło zegara i naciśnie przycisk kasowania przebiegu dziennego."

    U mnie co bym nie robił to albo przestawia się godzina albo zresetował się licznik kilometrów. I tyle...

    Mam też książkę instrukcją rozbrajania alarmu i immobilizera montowanego już w salonie w Polsce zapewne firmy Mobitel, jednak w instrukcji napisane jest "aby rozbroić wciśnij ukryty przycisk" a poprzedni właściciel nie powiedział gdzie to jest, tym bardziej teraz siedzi w USA...

    Miał ktoś z Was może podobny przypadek i ew. co było winne?
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sprawdz czy klapa gaszenia sie czasem nie zacieła daje to taki sam obiaw jak u ciebie
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • klekocix
        Rider
        • 2010
        • 479
        • Octavia I combi (1U5)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Zamieszczone przez german81
        sprawdz czy klapa gaszenia sie czasem nie zacieła daje to taki sam obiaw jak u ciebie
        Sprawdzałem klapę gaszenia. W normalnej pozycji auto na chwilę odpala i gaśnie. W pozycji przeciwnej kręci rozrusznikiem ale nie zapala. Tak więc na pewno jest we właściwym położeniu.

        Odłączyłem również immobilizer a raczej wprowadziłem go w stan serwisowy zgodnie z instrukcją: "Funkcja ta polega na zablokowaniu działania systemu alarmowego i immobilizera w momencie, kiedy samochód oddajemy do serwisu".

        Niestety, nawet po odblokowaniu silnik odpala i zaraz gaśnie.

        Wyczytałem gdzieś, że może to być złe połączenie z zegarami, czyli należy je wypiąć i włożyć ponownie. Problem w tym, że wszystkie kontrolki zapalają się właściwie, obrotomierz też startuje ale opada za chwilę wraz z wyłączeniem się silnika.

        Ew. wymienić jakąś wiązkę za kilka złotych. (Niestety, w nerwach nie mogę teraz tego znaleźć).

        Czytałem też gdzieś o jakimś przewodzie pod akumulatorem, który się przeciera czasami.

        Sam już nie wiem. Auto stoi w podziemnym garażu więc może być nawet kłopot z wyciągnięciem go stamtąd...


        Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz, czy moje auto ma 2 immobilizery?

        Mam tę instrukcję do "Cyfrowego systemu zabezpieczania pojazd", do którego jest oddzielna książeczka i "twój indywidualny kod", mam też przy kluczykach przywieszkę z kodem, który był pod zdrapką, 4-cyfrowy, tylko nie mogę się dostać do zegarów żeby go wprowadzić, tak jak pisałem wyżej opcja podana opcja w poradach nie działa...
        Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

        https://www.facebook.com/Freshtimers

        Komentarz

        • pieciopalczasty
          Classic
          • 2011
          • 34

          #5
          A masz autoalarm z odcięciem zapłonu.

          Komentarz

          • klekocix
            Rider
            • 2010
            • 479
            • Octavia I combi (1U5)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            Zamieszczone przez pieciopalczasty
            A masz autoalarm z odcięciem zapłonu.
            Kolego, to było pytanie czy stwierdzenie?

            Ja niestety nie znam się na tym aż tak bardzo.
            Mam tylko jedną książeczkę z tym systemem zabezpieczenia pojazdu (wg. niej wnoszę, że to alarm i immo) i do tego dwucyfrowy kod oraz sam klucz zapasowy z białym paskiem i zdrapką i pod nią 4-cyfrowy kod.

            Do tego w samochodzie mam kontrolkę alarmu na drzwiach przy ryglu kierowcy oraz drugą, która znajduje się tuż obok włącznika i regulacji świateł góra-dół.
            Tak jest fabrycznie? Nie mam porównania z inną Octavią...
            Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

            https://www.facebook.com/Freshtimers

            Komentarz

            • pieciopalczasty
              Classic
              • 2011
              • 34

              #7


              To jest dioda wraz z przyciskiem reset. Jak masz alarm clifford to zadzwoń do nich to ci coś powiedzą na temat alarmu .
              Zagadaj do kijanki on w swoim poście też miał taki problem

              (problem z czujnikiem wału )

              Komentarz

              • klekocix
                Rider
                • 2010
                • 479
                • Octavia I combi (1U5)
                • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                #8
                Zamieszczone przez pieciopalczasty
                Obrazek

                To jest dioda wraz z przyciskiem reset. Jak masz alarm clifford to zadzwoń do nich to ci coś powiedzą na temat alarmu .
                Zagadaj do kijanki on w swoim poście też miał taki problem

                (problem z czujnikiem wału )
                Z tym, że u mnie nie ma błędu ani w zegarach ani w silniku, a immo zamiast modelu pokazuje "bitte adresse 17 eingeben" i w błędach nie pokazuje nic (nawet komunikatu "błędów brak").
                Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                https://www.facebook.com/Freshtimers

                Komentarz

                • kiki
                  Rider
                  • 2010
                  • 359

                  #9
                  pieciopalczasty, dobrze prawi, też bym poszedł tym tropem i szukał winowajcy w alarmie. Da się go jakoś całkowicie odłączyć?

                  Komentarz

                  • klekocix
                    Rider
                    • 2010
                    • 479
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kiki
                    pieciopalczasty, dobrze prawi, też bym poszedł tym tropem i szukał winowajcy w alarmie. Da się go jakoś całkowicie odłączyć?
                    Już wiem co było Octavii.

                    Przywiozłem pod auto gościa z ASO Seat z ich wypasionym VAGiem, żeby odłączył mi immobilizer. Sprawdził go jednak i powiedział, że to nie to.

                    Pomajstrował chwilę przy klapie gaszenia silnika i dał werdykt:

                    - uszkodzony zawór elektromagnetyczny klapy gaszenia silnika. Taki mały plastikowy zaworek z bodajże 2 rurkami z podciśnieniem wchodzącymi w niego i kostką, obok samej klapy gaszenia.

                    Odłączył go i auto odpaliło

                    Teraz muszę znaleźć odpowiednią część.

                    Prosiłbym tylko Was, czy możecie podać fachową nazwę tej części? Wpisywałem w allegro to co mi powiedział, ale nie wyświetliło mi się nic.
                    Może ta część ma jakiś numer? Albo inaczej fachowo się nazywa?

                    Znalazłem takie coś, niby podobne z nazwy w tytule aukcji, z wyglądu również...
                    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                    https://www.facebook.com/Freshtimers

                    Komentarz

                    • Krzych
                      Rider
                      • 2005
                      • 671

                      #11
                      Może używka ZOBACZ lub TEN ??
                      Różnica może być w kształcie kostki - prostokątna lub owalna z jednej strony.
                      Działanie mają takie same.
                      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                      www.chiptuning.katowice.pl
                      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                      Komentarz

                      • klekocix
                        Rider
                        • 2010
                        • 479
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Krzych
                        Może używka ZOBACZ lub TEN ??
                        Różnica może być w kształcie kostki - prostokątna lub owalna z jednej strony.
                        Działanie mają takie same.
                        A ten drugi nie jest od PD? Tak przynajmniej z opisu wynika na aukcji. A ja mam jeszcze VP ALH...
                        A w drugim za przesyłkę liczą sobie 30zł

                        Wolę kupić nowy ze zniżką na OCP w InterCars, tylko muszę znać i im podać fachową nazwę tego...
                        Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

                        https://www.facebook.com/Freshtimers

                        Komentarz

                        Pracuję...